
Hřídelové těsnící kroužky, simerinky nebo prostě gufera. Jaká je historie vzniku této důležité součástky, kdo stojí za vznikem a jaké jsou jednotlivé provedení gufer, se dozvíte v článku.
Píšeme o novinkách ve strojírenství a světě ložisek, představujeme nové produkty a trendy v našem oboru. Dozvíte se zde také o speciálních nabídkách a výjezdních akcích s našimi partnery, na kterých vás rádi uvidíme.
Hřídelové těsnící kroužky, simerinky nebo prostě gufera. Jaká je historie vzniku této důležité součástky, kdo stojí za vznikem a jaké jsou jednotlivé provedení gufer, se dozvíte v článku.
Hlavní přednosti klínových řemenů jsou tichý chod, jednoduchá instalace a funkce bezpečnostní spojky při přetížení, kterou plní díky možnosti krátkodobého prokluzu. Aby si klínové řemeny zachovaly své vlastnosti, vyžadují důslednou údržbu, která dokáže být v nepřetržitých provozech nebo těžko dostupných pohonech poměrně náročná. Doporučení kontrolovat a dopínat klínové řemeny každých 2000 provozních hodin se v některých provozech tedy poměrně obtížně splňuje.
Hřídelové těsnicí kroužky, simerinky nebo prostě gufera. Jaká je historie vzniku této důležité součástky, kdo stojí za vznikem a jaké jsou jednotlivé provedení gufera, se dozvíte v článku.
SKF patří mezi největší světové dodavatele výrobků a řešení v oblasti valivých ložisek a těsnení. Jedná se o přední firmu působící na trhu lineárních produktů, ložiskové oceli, přesných ložisek a servisu obráběcích strojů.
Značení valivých ložisek může vypadat trochu jako věda, ale není to tak hrozné. I když na první pohled to nemusí být úplně jasné. Značení se skládá z kombinace čísel a také písmen.
Poškozená ložiska vedou k prostojům a ztrátě produktivity. Zjistěte, jak předcházet poškození, než bude příliš pozdě.
Vřetena obráběcích strojů se v dnešní době bez specifického a profesionálního přístupu neobejdou. V současnosti je pro repasi vřeten nezbytné použití nejmodernějších technologií v odborném a kvalitním zázemí.
Říká se, že není řemen jako řemen. Věděli jste, že už jen samotnou volbou správného řemenového převodu si můžete ušetřit řadu starostí a dodatečných nákladů? Nevhodný výběr řemenového převodu se totiž dříve nebo později projeví při běžném provozu – od snížené životnosti převodu, po vysoké namáhání a opotřebení ložisek až po řadu dalších komplikací.
Nejběžnějším typem je valivé ložisko, jež tvoří obvykle vnitřní a vnější kroužek, mezi kterým se odvalují hladké kovové kuličky nebo válečky (popřípadě i jiné elementy), uložené v tzv. kleci. Přes tato valivá tělíska se přenáší příslušné zatížení, a tím dochází k volnému otáčení či posuvu odpovídajících strojních součástí.
V tomto článku se zaměříme na soudečková ložiska, na jejichž zdokonalování SKF nepřestává pracovat již od roku 1919, kdy patentovala a uvedla na trh Palmgrenův vynález soudečkového ložiska. Průmyslové podniky usilují o udržení náskoku před konkurencí a neustále inovovaná ložiska, srdce každého stroje, jim v konkurenceschopnosti a šetření nákladů značně pomáhají.
Padělaná ložiska z neověřených zdrojů stále prosakují do českých provozoven. Problém padělaných ložisek se bohužel týká všech významných výrobců ložisek. Tato ložiska mohou představovat velký problém i pro váš výrobní závod, pokud je omylem zakoupíte. A to jak z hlediska nákladů, tak i možných prostojů při selhání strojů. Jak tato ložiska poznat a jak jejich nákupu předejít?
Digitalizace a Průmysl 4.0 jsou témata, která silně rezonují nejen českým průmyslovým prostředím. Co se pod těmito pojmy však skrývá, nebývá firmám vždy jasné. Jaké jsou dnes možnosti digitalizace, jak vám může pomoci a kdy byste o ní měli začít uvažovat?