Nově jsme sklady na e-shopu i prodejnách rozšířili o více než 3000 druhů ložisek FAG a INA.  

569 427 754
(Po–Pá: 7–16 h)
Ceny s DPH
Česko
Máte dotaz?
Poradna
Váš košík je bohužel prázdný :-(
Váš košík je bohužel prázdný :-(
…není to trochu škoda?
Váš poptávkový košík je bohužel prázdný :-(
Váš poptávkový košík je bohužel prázdný :-(
…není to trochu škoda?
Výpočet a návrh řemenového pohonu

Výpočet a návrh řemenového pohonu

Správný výběr vhodného řemenového pohonu je klíčový pro bezproblémový provoz každého stroje. Nevhodně zvolený řemenový pohon se projevuje sníženou životností převodů, častým poškozením řemenů s nutností jejich výměny, poškozením ložisek či vysokými vibracemi. Využijte naši službu, v rámci které vám na základě parametrů vybereme nejvhodnější řemenový pohon přesně pro vaše strojní zařízení.

Návrh řemenového pohonu na míru

Navrhneme vám řemenový převod na míru

Od návrhu po dodání všech komponent, podle vašich požadavků a typu provozu.

Nabídka řemenových pohonů

V dnešní době existuje mnoho typů řemenů určených pro rozdílné aplikace a parametry. Jiný typ řemenů použijeme pro pohon zahradní sekačky a jiný pro pohon rychloběžného obráběcího stroje. Na našem e-shopu najdete jak ploché řemeny, tak i klínové řemeny jednoduché i vícenásobné, a také synchronní hnací ozubené řemeny. Jsme autorizovanými prodejci řemenových pohonů od výrobců Optibelt, Contitech, SKF aj.

Synchronní řemenové pohony s tvarovým spojením - ozubené řemeny

U ozubených řemenů k přenosu krouticího momentu dochází pomocí záběru zubů řemene do zubových mezer řemenice. Tyto pohony zajišťují silový, absolutně synchronní a bezprokluzový přenos výkonu. Dá se říci, že pohony s ozubenými řemeny jsou prakticky bezúdržbové, jejich účinnost uvažujeme na cca 98%.

Struktura ozubených řemenů

Rozhodující pro přenos síly u ozubených řemenů jsou tažná vlákna, tzv. kord.

Máme různé druhy tažných vláken:

  • ocelová
  • skleněná
  • aramidová
  • nerezová
  • karbonová

Vlastní ozubený řemen je tvořen pryžovou, příp. polyuretanovou složkou v kombinaci s povlaky z různých materiálů na zubové i vnější straně řemenu. pro zajištění větší odolnosti řemene. Povlak také zlepší a optimalizuje provozní vlastnosti řemene, může rovněž přispět ke snížení koeficientu tření.

Výpočet a návrh řemenového pohonu"
Výpočet a návrh řemenového pohonu"

Nabídka řemenových pohonů

V dnešní době existuje mnoho typů řemenů určených pro rozdílné aplikace a parametry. Jiný typ řemenů použijeme pro pohon zahradní sekačky a jiný pro pohon rychloběžného obráběcího stroje. Na našem e-shopu najdete jak ploché řemeny, tak i klínové řemeny jednoduché i vícenásobné, a také synchronní hnací ozubené řemeny. Jsme autorizovanými prodejci řemenových pohonů od výrobců Optibelt, Contitech, SKF aj.

Tvary zubů, materiálové složení a oblasti použití

Tvary zubů, materiálové složení a oblasti použití

  • (A) lichoběžníkový (trapézový) tvar zubu (profil T, AT), z hlediska materiálu nejčastěji polyuretan s ocelovým kordem - pohony lineárních nebo dopravních aplikací
  • (B) zaoblené a kulaté zuby, obvykle syntetická pryž s kordy ze skelných vláken - hnací řemeny pro přenos výkonu, záběrem do ozubené řemenice zajišťují přenos energie

Třecí řemenové pohony - klínové řemeny

Výkon se v případě klínových řemenů přenáší prostřednictvím třecího záběru profilu řemene v klínové drážce řemenice. Oproti ozubeným řemenům musí být klínové řemeny předepnuty větší silou. To přináší vyšší radiální síly, které více zatíží ložiska v uložení hřídelí. Toto je třeba zohlednit při dimenzování pohonu. Klínové řemeny jsou proti ozubeným i méně účinné. Jejich účinnost je cca 95%.

Výkon se v případě klínových řemenů přenáší prostřednictvím třecího záběru profilu řemene v klínové drážce řemenice. Oproti ozubeným řemenům musí být klínové řemeny předepnuty větší silou. To přináší vyšší radiální síly, které více zatíží ložiska v uložení hřídelí. Toto je třeba zohlednit při dimenzování pohonu. Klínové řemeny jsou proti ozubeným i méně účinné. Jejich účinnost je cca 95%.

Abychom dokázali navrhnout řemen pro Váš pohon, musíme znát jeho základní parametry (přenášený výkon, převodový poměr, osovou vzdálenost atd.), vzít v úvahu i provozní podmínky, zástavbovou dispozici apod.